Snart helg!

Tänk imorgon är det redan fredag, helt galet. Den här veckan har gått jätte snabbt.
Idag hade vi OS i skolan, men det var typ nästan som en poängjakt nästan, för vi fick liksom inte ha längdhopp och höjdhopp och sådär. Och istället för att kasta spjut fick vi kasta sugrör. haha! dom kom ju inte så långt men men.
På morgonen när vi gick till våra skåp började jag tänka på Sigge som stack igår, så jag började gråta. Och alla i klassen såg ju det så dom undrade ju var det var. Jag kunde inte berätta för jag kunde inte prata. Lite jobbigt faktist. Men så iaf började vi med alla ''grenar''. Sen hade vi fruktpaus. Sen fortsatte vi, när vi var klara åt vi lunch.
Efter det gick vi tipsrunda i grimstaskogen. det tog typ en timme, men vår mentor som är gympalärare sa att det skulle ta 40 minuter, men där hade han fel. haha :P
Sen slutade vi efter det iaf. Då gick jag hem med Jeppe!

Men tillbaka till dethär med sigge, han rymde igår. Jag och mamma märkte att han var borta vit typ tio. vi gick runt i hela huset, men vi hittade honom inte. Då fick vi gå ut. Pappa fortsatte att leta efter Sigge i huset.
Jag hade en stor ficklampa. klockan blev typ halv elva. Jag gick in och letade igen. jag sa att jag skulle vara ute tills han kom hem, jag brydde mig inte om han skulle komma hem fem på morgonen, jag gick iaf ut och letade igen. Då kom vår granne ut och frågade om jag letade efter min katt. Då sa jag att jag gjorde det, då sa hon att hon hade sett honom utanför henne, det var halv åtta. det var ju liksom 3 timmar tidigare. men så iaf så kom mamma dit och berättade hela grejen. Plötsligt hör vi Sigge som jamar, det var ett långt jamande. När vi tittar så kommer sigge springde till vår veranda, han fortsatte att jama jätte mycket. Sen gick vi hem. Jag tror att jag aldrig har varit så rädd som jag var igårkväll. Plus att jag var fruktansvärt rädd när jag såg något svart på vägen, men det visade sig vara en tidning.
Jag trodde jag hade förlorat honom förevigt. Sen har jag aldrig gråtit så mycket som jag gjorde igår. usch, det var hemskt. Men jag blev så enormt glad när jag såg honom.


love <3

kärlek

Kommentarer
Postat av: Tobias

svar: förstår jag :D

2008-08-21 @ 17:24:50
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0